...

               AMATIERU ČEMPIONĀTA KARTINGĀ „TRACKDAY.LV RX KART 2024” NOLIKUMS

 

1. Vispārējie noteikumi

 

1.1.   Čempionāts TRACKDAY.LV RX KART ir daudzposmu sacensības, kas norisinās SK RULLĪTIS (Jelgava), izmantojot īres gokartus.

1.2.   Dalībniekiem ir jāatbilst kartingu trašu iekšējo kārtības noteikumu prasībām vecuma, veselības stāvokļa, maksimālā un minimāla svara un auguma parametriem.

1.3.   2021. gada čempionāts norisinās no 2024. gada 19. jūnija līdz 2024. gada 11. augustam un tajā ir 5 posmi.

1.4.   Dalības maksa čempionātā vienam dalībniekam ir 40.00 EUR par katru posmu.

1.5.   Čempionāta dalībnieki tiek iedalīti 2 klasēs:

1.5.1.   Vieglā / Vidējā svara klase (piedalās braucēji ar svaru līdz 83 kg ieskaitot),

1.5.2.   Smagā svara klase (piedalās braucēji ar svaru virs 83 kg),

1.6.   Visi dalībnieki ar atsvaru palīdzību tiek izlīdzināti līdz klases maksimālajam svaram. Smagā svara klases dalībnieki tiek izlīdzināti līdz 105 kg. Ja klases smagākais dalībnieks, kurš ir ieradies uz sacīkstēm, ir vieglāks par klases robežsvaru, tad braucēji tiek izlīdzināti līdz šī braucēja svaram.

1.7.    Dalībnieki tiek nosvērti, kad tie sāk piedalīties pirmajā sezonas posmā.

1.8.    Maksimālais dalībnieku skaits tiek noteikts 36 braucēji. Pārsvarā maksimālais dalībnieku skaits vieglā/vidējā svara klasē ir 24 braucēji, bet smagā svara klasē - 12 braucēji.

  

2. Reģistrācija

 

2.1.   Pirmo reizi reģistrētjoties, uzspiežot uz pogas PIETEIKTIES mājas lapas labajā pusē, jāaizpilda sekojoša informācija:

2.1.1.   Vārds, uzvārds;

2.1.2.   E-pasts;

2.1.3.   Mobilā tālruņa Nr. (ja tāda nav, tad jebkādu citu kontakttālruni);

2.1.4.   Aptuvenais svars.

2.2.   Pieteikšanās kārtējam sacensību posmam notiek reģistrējoties savā profilā mājas lapā www.rxkart.lv vai mājas lapā www.rxkart.lv (labajā pusē).

2.3.   Ja reģistrējoties, tiek pārsniegts maksimālais dalībnieku skaits, tad priekšroka ir dalībniekiem, kuri ir piedalījušies vairāk sezonas posmos, ņemot vērā katras klases maksimālo dalībnieku skaitu. Ja posmu skaits ir vienāds, tad priekšroka ir dalībniekam, kurš ir augstāk kopvērtējumā. Priekšrocības var iegūt tikai tad, ja pieteikšanās notiek vismaz 3 dienas pirms kārtējā posma sākuma.

Starp debitantiem priekšroka ir dalībniekam, kurš ātrāk ir pieteicies.

 

3. Sacensību norises kārtība

 

3.1.   Uz sacensību norises vietu ir jāierodas vismaz 20 minūtes pirms sapulces  sākuma, kurā visiem dalībniekiem obligāti jāpiedalās.

3.2.    Pirms kārtējā posma par atsevišķu samaksu trasē norisinās treniņbraucieni.

3.3.   Pirms sacensībām katrs dalībnieks aizpilda un paraksta īres kartinga pakalpojuma sniedzēju izstrādātos individuālās atbildības līgumus. Dalībnieki, kas ir jaunāki par 14 gadiem, līgumu paraksta kāds no vecēkiem vai aizbildņiem.

3.4.    Pirms sapulces sākuma jāsamaksā dalības maksa sacensību rīkotāja pārstāvim.

3.5.   Sacensības notiek pēc pietuvināta rallijkrosa formāta un sastāv no 3 kvalifikācijas kārtām, 2 pusfināliem un fināla katrā klasē. Dalībnieki, kas nekvalificējas pusfināliem, saņem EUR 10.00 atlaidi nākamajam posmam.

3.6.  Atkarībā no dalībnieku skaita klasēs, trasē pieejamiem gokartiem un maksimāli iespējamā gokartu skaita vienā braucienā, tiek noteikti kvalifikācijas braucienu un dalībnieku skaits tajos.

3.7.    Apļu skaits, kas ir jāveic visās sacensību kārtās tiek paziņots sapulcē.

3.8.    Visās sacensību kārtās jāizmanto viens džokeraplis (sīkāk 3.14. punktā).

3.9.    Pirms visām sacensību kārtām, gokarti tiek lozēti un tie nevar atkārtoties, ja tas tehniski ir iespējams.

3.10.   Kvalifikācijas braucieni.

3.10.1. Dalībnieki tiek sadalīti grupās pa 4-6 dalībnieki. Kvalifikācijas kārtās tiek ņemts vērā kopējais braukšanas laiks no starta līdz finišam.

3.10.2. Pirmās kvalifikācijas kārtā pirmie sāk tie, kas vēlāk pieteicās. Katras nākamās kvalifikācijas kārtas secība ir atkarīga no iepriekšējā brauciena rezultātiem - sākumā brauc tie, kas bija lēnāki un pēdējā grupā brauc tie, kas bija visātrākie iepriekšējā kvalifikācijas kārtā.

3.10.2. Pēc katras kvalifikācijas kārtas, rezultāti tiek sakārtoti augošā secībā un tiek noteiktas vietas. Par iegūtām vietām, tiek piešķirti punkti. Ja braucējs nefinišē, tad viņam tiek piešķirti zemākās vietas punkti mīnuss 1.

  

Vieta  1  2 3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 13 14   15  16 17  18 19 20 21 22
Punkti  50 45  42  40 39 38 37 36 35 34 33 32 31 30 29 28 27 26 25 24 23 22

 

Vieta  23 24 25  26  27  28  29  30  31  32  33  34 35 36   37  38 39  40 41 42 43
Punkti 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3  2

 

3.10.3. Pēc visām 3 kvalifikācijas kārtām, punkti tiek saskaitīti kopā un labākie 12 braucēji kvalificējas pusfināliem. Ja punktu skaits ir vienāds, tad augstāk atrodas tas, kuram ir vairāk punktu 3. kvalifikācijas kārtā. Dalībnieki, kas kvalifikācijā ieguvuši pirmās 16 vietas, saņem kopvērtējuma punktus:

Vieta

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Punkti

16

15

14

13

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

 

3.11. Pusfināli.

3.11.1. Pusfinālu grupas tiek sadalītas sekojošā kārtībā: 

 Pusfināls

Vieta kvalifikācijā

1. pusfināls

1

3

5

7

9

11

2. pusfināls

2

4

6

8

10

12

 

3.11.2. Pusfinālos tiek ņemta vērā iegūtā vieta braucienā. No katra pusfināla labākie 3 tiek uz finālu. Pusfināla dalībnieki saņem sekojošus kopvērtējuma punktus:

 

Vieta

1

2

3

4

5

6

Punkti

6

5

4

3

2

1

 

3.12. Fināli.

3.12.1. Finālos tiek ņemta vērā iegūtā vieta braucienā. Fināla dalībnieki saņem sekojošus kopvērtējuma punktus:

 

Vieta

1

2

3

4

5

6

Punkti

8

5

4

3

2

1

 
3.13. Starta / finiša kārtība.
 
3.13.1.  Visos braucienos starts tiek dots no vietas, ar zaļā karoga signālu.
 
3.13.2.  Kvalifikācijas kārtās dalībnieki uz starta tiek salikti vienā rindā. Kad ir startējusi iepriekšējā grupa, startam uzreiz tiek sagatavota nākamā grupa. Kad iepriekšējais brauciens ir finišējis, uzreiz tiek dots starts nākamajam braucienam.
 
3.13.3.  Pusfinālos un finālos dalībnieki tiek salikti pamīšiem, pa 2 katrā rindā.
 
3.13.4.  Pēc finiša dalībniekiem jādodas uz boksiem pa speciāli noteiktu trases daļu, kas tiek paziņota sapulcē. 
 

3.14. Džokeraplis.

3.14.1.  Džokeraplis ir trases pagarinājums, kurā dalībniekam ir jāiebrauc vienu reizi katrā braucienā.

3.14.2.  Džokerapļa ieejā un izejā, tiek novietoti piloni vai riepas, kurus nedrīkst aizskart.

3.14.3.  Izbraucot ārā no džokerapļa, priekšroka ir tam dalībniekam, kurš brauc pa pamattrasi.

3.14.4.  Lai kontrolētu džokerapļa taktiku, starta/finiša taisnē tiks rādīti cik apļi ir palikuši līdz finišam. Ja tiek rādīts “1”, tad tā ir pēdējā iespēja doties džokeraplī.

3.14.5.  Ja džokeraplī netiek iebraukts, dalībniekam tiek piešķirts 20 sekunžu sods.

 

4. Uzvedība sacensību laikā un vietā (trasē un ārpus trases) un apdzīšanas regulējums

 

4.1.   Dalībnieks noteiktajā laikā reģistrējas sacensībām - ne vēlāk kā 3 stundas pirms tām internetā vai caur e-pastu vai ne vēlāk kā 20 minūtes sacensību norises vietā.

4.2.   Dalībnieks piedalās dalībnieku sapulcē. 

4.3.   Dalībnieks piedalās sacensībās neesot alkohola reibumā vai narkotisko vielu iespaidā.

4.4.   Dalībnieks brauc tikai norādītājā braukšanas virzienā trasē un boksu celiņā.

4.5.   Dalībnieks boksu celiņā brauc drošā ātrumā (lēnām).

4.6.   Dalībnieks neizdara pāragru startu un startē tikai pēc starta tiesneša norādes.

4.7.   Dalībnieks seko tam, kas notiek trasē priekšā, blakus un aizmugurē.

4.8.   Dalībnieks neizraisa apzinātas sadursmes.

4.9.   Dalībnieks nebremzē pret priekšā braucošā dalībnieka gokartu.

4.10. Dalībniekam cīnoties par pozīciju ir jāatstāj vieta konkurentam, ja tas pirms līkuma ir nonācis līdz gokarta puskorpusam.

4.11. Dalībnieks strīdus situācijas risina korekti, ja nepieciešams kā vidutājus pieaicinot tiesnešus vai sacensību rīkotājus.

4.12. Dalībniekiem braucienu laikā ir aizliegts izmantot jebkāda veida radiosakarus (rācijas, tālruņus utml.).

4.13. Dalībnieks komunikācijā (gan sacensībās, gan interneta vidē) ar organizatoru un tā pārstāvjiem, kā arī ar tiesnešiem izturas ar cieņu (neizsaka aizskarošu vai naidīgu viedokli, nepaugstina balsi (nekliedz), nedraud, nelieto necenzētu leksiku).

4.14. Dalībnieks ievēro citus šajā nolikumā neminētus godīgas un drošas braukšanas principus.

 

5. Sacensību tiesāšana un sodi

 

5.1.   Sacīkstes tiesā sacensību rīkotāju pieaicināti tiesneši, kas seko līdzi tam vai dalībnieki ievēro šī nolikuma noteikumus.

5.2.   Par noteikumu neievērošanu tiesneši ziņo sacensību rīkotājiem.

5.3.   Lēmumu par soda piemērošanu pieņem tiesneši, vajadzības gadījumā konsultējoties ar sacensību rīkotājiem.

5.4.   Tiesneši, atkarībā no pārkāpuma rakstura un smaguma, var pieņemt sekojošu lēmumu par soda sankciju piemērošanu:

5.4.1 par konkurentu “bakstīšanu” (3 reizes) - 2 sekundes;

5.4.2. par konkurenta izsišanu no trajektorijas, izspiešanu no trases utml. - soda sekundes ir atkarīgas no tā, cik zaudē cietušais konkurents;

5.4.3. trajektorijas maiņa vairāk kā vienu reizi - 2 sekundes;

5.4.4. braukšana ar atlaistām abām rokām no stūres (t.sk. pēc finiša) - 2 sekundes;

5.4.5. par pieskaršanos (vismaz 2x) konusiem/riepām vai to izsišanu no vietas džokeraplī un trases līkumu iekšmalās/ārmalās (sapulcē tiek precizēts) - 2 sekundes;

5.4.6. par neiebraukšanu džokeraplī - 20 sekundes;

5.4.7. par pāragru startu - 2 sekundes;

5.4.8. saslīdot, uzsākot braukšanu pilnībā neapstājoties - 5 sekundes;

5.4.9. neievērojot 4.12. un 4.13. punktos minētos noteikumus: pirmā reize - 5 sekundes; atkārtoti neievērojot - diskvalifikācija no posma;

5.4.10. pēc tiesneša ieskatiem par nesportisku rīcību var tikt piešķirti arī citi soda mēri.

5.5.   Tiesnešu pieņemtais lēmums ir galējs un čempionātā nav paredzēta tā pārsūdzēšanas iespējas, bet tiesnesim ir pienākums izskaidrot pārkāpuma vai soda pamatojumu.

 

6. Tehniskie noteikumi

 

 6.1.   Dalībnieka ekipējums.

6.1.1.   Dalībnieka ekipējumam jāatbilst īres kartinga pakalpojumu sniedzēju iekšējās kārtības noteikumiem. Obligāta prasība ir lietot aizsargķiveri, kas parasti ir pieejama arī sacensību norises vietā. Ir atļauts lietot personīgo aizsargķiveri un cimdus.

6.2.   Tehniskas problēmas sacensību laikā.

6.2.1.   Ja gokartu brauciena laikā pēc starta skar nopietnas tehniskas problēmas, kas neļauj turpināt braucienu vai neļauj to darīt sacīkšu režīmā, tad dalībniekam ir jādodas boksos vai arī jānovieto gokarts trases malā drošā vietā. Rezerves gokarts netiek piešķirts un brauciena ieskaitē dalībnieks tiek klasificēts kā nefinišējis (DNF).

 

7. Balvas

7.1. Katra posma TOP3 no katras klases tiek apbalvoti ar medaļām un šampanieti.

7.2. Čempionāta kopvērtējuma labākie TOP3 braucēji no katras klases (viens sliktākais posms punktu ziņā netiek ņemts vērā) tiek apbalvoti ar kausiem, kas tiek pasniegti atsevišķā pasākumā pēc sezonas beigām.

 

Rīgā,

2024. gada 8. janvārī